4 Ocak 2012

Anlayarak Çok Hızlı Okuma Teknikleri * Muhsin Kadıoğlu / Kitap

Bugün kafam hiç yerinde değil aslında. Ama kafam yerinde değilken daha iyi yazıyorum genelde. Bakalım bugün de böyle mi olacak diye geçtim beyaz ışığın karşısına… Seyrettiğim tek dizi Kuzey Güney e göz atıyorum bir yandan. Aşklar hep belli yaşlarda mı yaşanıyor acaba hep. Hayatta her şey kurallara mı bağlı bu sıkıcı toplumda merak ediyorum. Her şey izin verildiği ölçüde izin verildiği zamanda yaşanmalı sanırım. Umutsuzluk mu gerçek mi bu hayatı çekip çeviren bilemiyorum. Yoksa bunların hepsi bir yanılsama tek gerçek ölüm mü? Neyse batsın bu dünya lakırdılarına burada son veriyorum daha sonra devam ederim belki. Okuduğum kitabı bitirdim ama çok sıkıldım.
Hızlı okumak için teknikler öğretiyor ama sürekli bilgisayar programı almamız gerektiğini yoksa istenilen düzeye ulaşılamayacağını söylüyor. Bu da bana itici geldi doğrusu (300 küsur lira program netten alınabiliyormuş) ya da seminerlere katılıp öğrenebiliyormuşuz hızlı okumayı. Kitapta teknikler öğretiliyor ve egzersiz metinleri veriliyor kısıtlı olarak ama bir program dâhilinde öğrenilmesi gerekiyor ve düzenli olarak çalışılması. Genel olarak satırlarda 2 ya da 3 kez durarak okunması ve iki üç kelimeyi blok halinde görerek okumayı öğretiyor kitap. Ancak bu alışkanlığın edinilmesi için çokça çalışılması gerekiyor. Sonuç olarak da 180 sayfayı 1 saatte okunabilir hale getiriyor bu teknikler dediğine göre. Belki uzun bir boş vaktimde bu teknikleri uygulayabilirim ama şu an hiç halim yok:)

2 yorum:

  1. zaten böyle bir tekniğin kitaptan öğrenilmesi mümkün değil, bu tarz kitaplar bana para tuzağı gibi geliyor.

    YanıtlaSil
  2. böyle kurslar çok yaygın olmadığı için bir ümit almıştım ama kendi kendine öğrenilmesi için bayağı uğraşmak gerekiyor

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...