21 Şubat 2012

Bir Ayrılık (Jodaeiye Nader az Simin )/ Film

Elimdeki filmlerden bir film daha izledim akşam saatlerinde.. Özlemişim seyretmeyi..Bu aralar çok yoğundum ama bir iki günü kendime ayırmaya karar verip kitap film ne varsa okuyor izliyorum. Bir Ayrılık da bunlardan biri.. Yine bir dramaydı..İran da yaşayan bir karı kocanın ayrılık hikayesi diyebiliriz..Kadın yurtdışına çıkmak İran dan kurtulmak istiyor çünkü 11 yaşındaki kızının daha iyi şartlarda büyümesini istiyor ancak kocası alzehimer (böle mi yazılıyordu:)) olan babasını bırakmak istemiyor. Kadınla erkek arasında yurtdışına gitmek dışında sorun yok o yüzden kadının açtığı boşanma davası da sonuçsuz kalıyor. Kadın bir süreliğine annesinin evine gidiyor kız da babasıyla kalıyor. Adam işteyken evdebabasına bakması için bir kadını tutuyor ve olaylar başlıyor aksilikler oluyor.. 

Genelde filmlerde bir olaylar silsilesi bir yoğunluk vardır ama burada yalın bir olay temel alınarak insan halleri duyguları anlatılmış. Az bütçeli bir film olmasına rağmen etkileyici oyunculuklar ve kendi içinde insan manzaraları insanı filme bağlıyor. Film dram sınırlı mekanlarda sınırlı bir olayı anlatmasına rağmen her karakterin duygularını hayatını anlayabiliyorsunuz. Bu da ustalık gerektiriyor sanırım. Yağmurlu sakin bir günde izleyebilirsiniz..Ben beğendim..

2 yorum:

  1. bu filmi ben de merak ediyorum. en kısa zamanda izlicem. paylaşım için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...