25 Nisan 2012

Aşkın Sıradanlığı / Tiyatro Oyunu


Nazi Almanyası öncesi başlayan ve bir üniversitede öğrenci olan Yahudi asıllı Hanna Arendt ile felsefe profesörü Martin Heidegger arasında geçen gerçek aşkın öyküsü. Ancak bu ilişki tüm özgün fikirleri ve yaratımlarına rağmen Hanna Arendt’in hocası ve aşığı Heidegger’in gölgesinde değerlendirilmesine neden olur ve tüm hayatını etkisi altına alan bir lanete dönüşür.... Oyunun konusu kısaca bu… Ama gerçekten çok etkileyici duyguları harekete geçiren sizi aşkın bilinmezliğine acizliğine yanlış yapma lüksüne götüren bir oyun. İşte aşkın sıradan olmayan hali de aşkın içinde olunca bütün aşırıklıkların sıradan hale gelmesi de oyunun ismini vermiş...
 Oyunculuklar şahane dekor şahane sürükleyicilik şahane kurgu şahane… Tarihi bir dönem anlatılırken bir de aşk hikayesi ustalıkla yerini alırsa tadından yenmez ya hani bu da öyle bir oyun… İzlerken seyirciye karakterler hakkında ve oyunun gidişatı hakkında düşünme payı bırakıyor böylece daha da içinde olabiliyorsunuz… Mükemmel esas oğlan mükemmel esas kız ve onların mükemmel aşkları yok bu sefer her şey gerçek ve bir yerinden hatırlayacağınız bir hikaye eğer aşık olmuşsanız tabii:) Rastlarsanız izleyin mutlaka

8 yorum:

  1. adına aldanıp gittim ama pek beğenmemiştim açıkcası..
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmm olabilir. ben ilk sırada oturduğum için daha konsantre izledim belki ondan daha sardı beni oyun. tiyatro sever olmanız ne güzel

      Sil
    2. ben arkalarda ortalardaydım, ondan oldu sanırım, tiyatro kitaplar ilgimi çekmiştir hep

      Sil
    3. o zaman ortak noktamız çok:)

      Sil
  2. Benim gibi ön sırada oturan birini buldum çok mutluyum. Yıllardır izlediğim bütün oyunlar ön sırada. Sadece bu sene özel 2 tane tiyatroda ortalardaydım onu saymıyorum =))

    Oyun çok güzeldi. Döner platform yapmaları oyuna ayrı bir hareketlilik katmıştı. Bu sezon oynarsa gidilmeli diye düşünüyorum =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün olduğunca ön sıralarda olmaya çalışıyorum gerçekten yer oyunu izleme ve anlama açısından çok fark ediyor.. Oyun bu sezon ilklerdeydi benim için. Sahne küçüktü ama sanki çok yer görmüş gibi oluyorsunuz. İlginç bir şey.. Tiyatro nun büyüsü olmalı..

      Sil
  3. Farketmez mi hiç !! Oyuncularla göz göze gelmek. Mimiklerini en ince ayrıntılarına kadar görmek. Ayrıca oyunu izlemeye gelen bazı oyuncularla yan yana oturup konuşmuşluğum bile var =) Doğrusu bu ufak şeyler ilerde benim için çok güzel anılar olarak hafızamda yer edecek =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet aynen. sahne ışıklarının üstünüze yansıması bile ayrı bir keyif

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...