25 Haziran 2012

Sıkı Dostlar ( GoodFellas) / Film

Imdb den yüksek puanlı filmlerimi seyretmeye devam etmekteyim. Bu baabta bugünkü inceleyeceğim film 1990 yapımı Goodfellas. Kısaca bir mafya hikayesi diyebiliriz bu film için. Oldum olası mafya filmlerinden hazetmem aslında. Güç ve para için birbirini öldüren duygusuz adamların hikayesini izlemek bana birşeyler kazandırmadığı düşüncesindeyim. Sırf bu yüzden Godfather serisini bile başlayıp başlayıp sonuna kadar izleyemedim. 
Bu filmde de pek farklı birşey yok aslına bakarsanız. Film mafyanın kol gezdiği bir mahallede bir delikanlının onlara katılma hevesiyle başlıyor ve en sonunda katılıyor. Sonra onlarla beraber büyüyüp işlerini de büyütüyorlar çok para kazanıyorlar. Delikanlı evleniyor çocukları oluyor sevgilisi parası evleri herşeyi oluyor. İki tane de kadim dostu var. Ancak gün geliyor işler değişiyor ve düşüşe geçtiğinde artık kimse kimsenin dostu olmuyor. Hikaye kısaca bu. Belki filmin çok eski olmasından belki bu mafya olaylarına artık aşina olduğumuzdan ben çok bayılmadım filme. Ancak olayların akışındaki gerçeklik duygusu insana geçiyor doğrusu.Yani hadi canım bu da olmaz demiyorsunuz. Son derece kötü adamların ortamına kişiliğine uyan olaylar var. Zaten gerçek bir hikayeden alınmış. Bir de ben başroldeki adamın iç sesi olduğu filmlere bayılırım bunda da o vardı. Ayrıca Robert De Niro da şahaneydi her zamanki gibi. Mafya filmlerini seviyorsanız bunu kaçırmayın derim ben. Onun dışında boşverin gitsin:)

4 yorum:

  1. ben buraya yorum yapmıştım ki.
    :)

    YanıtlaSil
  2. başka yorumun yoktu ama yayınlıyorum ben hepsini

    YanıtlaSil
  3. alla alla uzun yorum yapmıştım ama neyse sona yine yaparım bi yannış yapmış olmalıyım.
    :)

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...