31 Temmuz 2012

Fanfan / Film



Kitabını okuyunca Fanfan ın filmini de merak ettim doğrusu Belki daha iyidir diye düşündüm aslına bakarsanız. Başrollerinde Vincent Perez ve Sophia Merceau oynuyor. 85 dakikalık bir Fransız filmi. Altyazılı olarak seyredince Fransızca diyalogları duymak insana keyif veriyor doğrusu. Film 1993 te yapılmış. Kitaptan film yapmak zordur herşeyi yansıtmak zordur ama bu kitapta çok az olay olduğu için filmde de aynen kullanılabilir diye düşünmüştüm ama filmde kitabın ana fikrini alıp kendilerine göre işlemişler desem yerinde olur.
Bir iki olayı da kullanmışlar ama ne olayların sırasında kitaba bağlılık var ne de kitabın sonunda...
 -spoiler-

Kitaptaki Fanfan daha asil ve karizmatikti bana göre, filmdeki ise daha şaşkın, daha hırçın, daha duygusal... Ayrıca filmde Fanfan ı akrobasi yapan bir kız olarak yansıtmışlar ama kitapta öyle birşey yoktu. Kitaptaki Alexandre daha saplantılı daha sevdalı bir adam, filmdeki daha cool kıza göre...Kitapta kız için katlandığı zorluklara fazla yer verilmemiş. Bazı olaylar ise filme heyecan katması için abartılmış. Fanfan asla esas oğlana tokat atması mesela...

Kısacası Sophie Merceau nun nefes kesen güzelliğine rağmen ben filmi pek beğenmedim. Kitabı okumadan seyrederseniz belki sevebilirsiniz. Kitapta beklediğini bulamayan ben umudumu filme bağlamıştım ama film daha kötü çıktı...Imdb puanı 6.5/10 Kısacası Fanfan la dolup taştım bu iki gündür. Artık bu sayfayı kapatma zamanı geldi:)






Artık 46 yaşındaki Sophie
Fanfan daki Sophie









2 yorum:

  1. Merhabalar ben filmi ve kitabını bir türlü bulamadım yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  2. Ben yıllar önce izleyip beğenen o endemik kişilerdenim,en sevdiğim diyebilirim kaldı ki aşk filmi sevmem,derin metaforlu günümüz çağının çalkantısından ne kadar da uzak. Şimdilerde ise istesek de bulamıyoruz bu filmi ne yazık.

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...