6 Kasım 2012

Sizi Tekrar Görmek * Marc Levy / Kitap

Marc Levy nin Keşke Gerçek Olsa isimli kitabının devamı niteliğindeki kitabı Sizi Tekrar Görmek i tam 38 günde bitirerek rekor kırdım sanırım. Keşke Gerçek Olsa yı 4 günde bitirmiştim ve onun yazısı da burada ... Kitabın elimde çok uzun süre sürünmesinden dolayı haksızlık ettiğim kısımlar olabilir baştan söyliyeyim ancak ben Marc Levy yi sevmedim sevemedim bir türlü. Serinin birinci kitabında Levy tamam değişik bir hikaye yakalamıştı araya da benim pek hoşlanmadığım ama genelde sevilen romantik unsurlar koymuştu ancak bu kitap tam bir devam kitabı olmuş. Yani ilk kitabın sonu çarpıcı bitmişti merak uyandırıyordu ancak bir kitaplık bir merak değildi bu açıkcası. Kitabın başından itibaren kavuşacaklarını bildiğiniz iki sevgilinin birbirlerine teğet geçmelerini okuyorsunuz ve son iki sayfada düğüm çözülüyor. Patladım desem yeridir... 

Ayrıca iyi karakterlerin hep iyi, güçlü, prensipli; kötü karakterlerin de hiç iyi yönü olmaması beni hikayede boğuyor açıkcası. İnsanlar hep iyi ya da hep kötü olamaz ki hayatta.. Yakışıklı, zengin, mimar (nedense esas oğlan genelde mimar olur), ordinaryus seviyesinde düşünceli ve romantik, aşkına sonuna kadar sadık bir erkek daha doğrusu ilah gibi birşey. Bir de zeki, doktor, işinde herkesin hayranlığını kazanan, çalışkan, tabi ki çok güzel, çok güçlü, zayıflıkları olmayan bir kadın... Ama o kadar yani karakterler bir kaç cümle kadar sığ... Aralarındaki aşk yüceltiliyor ve siz hadi artık birleşin diye kitabı okuyorsunuz ve bitiyor. 
Yan karakterlerin hepsi de özellikle erkekler deli gibi sevgililerine ya da karılarına aşık. Kalp şeklinde bir dünya... Bilemiyorum bana bu dozaj fazla geliyor:) 
Ayrıca sürekli arabayla çıkılan yolları betimleyerek bir yere mi bağlayacak acaba yazar diyorum ama o da olmuyor. Sıkıldım çok sıkıldım:) Ama dediğim gibi sevenleri, beğenenleri çok bu yazarın. İşte onlardan birinin bu kitap hakkındaki düşünceleri de burada. Ben tekrar denemeyi düşünmüyorum ama siz okumadıysanız bir deneyin bu yazarın tarzı size neler hissettirecek? Okursanız yorumlarınızı beklerim.
Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...