14 Şubat 2013

Mesnevi Terapi * Prof. Dr. Nevzat Tarhan

Hazır kişisel gelişim kitapları okuma hevesim tekrar şu kitapla gelmişken bir de Mevlana ile ilgili bir kitap okuyayım dedim. Bu kitabı DnR da  çok satanlar listesinde görünce ilgimi çekti. Daha önce Nevzat Tarhan ın aileyle ilgili şu kitabını okumuş ve pek beğenmemiştim ancak bu kitabın ismine vuruldum diyebilirim. 
Kitabın giriş kısmında Mevlana nın görüşlerini öğrenmenin şu kapitalist dünyadaki önemi vurgulanmış. Sonra da kitapta neler olduğunu açıklamış yazar. Kendisi Profesör olduğu için tezlerin önsözlerini hatırlattı bana ve son derece sıkıcı başladığını belirtmem gerek. Neyse önsöz kısımları genellikle böyle olur diyerek kitaba geçtim. 


Önce olumsuz düşünce kalıpları başlığıyla insanın kendi hakkında düşünebileceği bir cümle, arkasından Mevlana nın hikayesi ,ardından yazarın açıklamaları ve Mevlana nın sözüyle biten bölümler var kitapta. Ne eksik ne fazla tam olarak sonuna kadar böyle ilerliyor kitap... Sürekli bu kalıpta giden, tekrar tekrar aynı şeyleri okumak bir yerden sonra sıkmaya başlıyor doğrusu...
Olumsuz düşünce kalıpları ise o kadar olumsuz ki yani o kadar kalın cümleler ki insan okuyunca " Yoo hiç de böyle demiyorum kendime o kadar da değil!" duygusu oluşuyor. O yüzden sonraki yazı ilginizi çekmeyecek gibi geliyor. Biraz daha insanların düşünce şekliyle yazılabilirdi bence. Tamamen kalıplaşmış kitaplarda geçen psikolojik bir dille yazılmış sanırım bu cümleler...
Sonrasında kısa bir Mevlana hikayesi geliyor ve onlar hoşuma gitti sadece. Gerisi ise yazarın açıklamaları var ki kitabı yarım bırakmamak için üstün çaba gösterdim. Hani ilkokulda okuma parçasından sonra okuyalım anlayalım gibi sorular olurdu ve öğretmen onlara cevap vererek bir ana fikir çıkarırdı aynen anlatım tarzının basitliği o şekilde... Profesör olunca halkın diline inmek lazım diye mi düşünmüş bilemiyorum...O kadar genel geçer, o kadar soğuk, o kadar basit bir dil ve o kadar sıkıcı ki... 
Kitabın kapağı ve ismi tam bir pazarlama harikası ancak içindeki hikayeler dışında okunacak pek bir şey yok kitapta bana göre... Hayal kırıklığına uğradım. Sanırım en iyisi Mesnevi yi okumak böyle ilkokul düzeyinde kıssadan hisse kitaplarını okumak bana göre değilmiş...
Yine de bir iki altını çizdiğim oldu:


Sevgiler

2 yorum:

  1. 2 cümlede özel ve güzelmiş. Cihad nedir in yanıtını daha bir beğendim.

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...