16 Mart 2013

Sessizlik / Tiyatro

Cumbria Lordu Silence ve ağabeyinin sürgüne yolladığı Fransız Prensesi Ymma, İngiltere kralı Ethelred tarafından zorla evlendirilir. Şiddet ve gaddarlığın hüküm sürdüğü karanlık çağ İngiltere'sinden, isteğimiz ve irademiz dışında dayatılan yazgılar karşısındaki sessizliği tartışan tarihsel bir komedi...  
Tiyatro nun konusu kısaca böyle... Silence ve Ymma nın zorla evlenmesine karar veren kral acizliği ve korkaklığıyla karşımıza çıkıyor önce. 
Daha sonra zorla evlendirilen bu çiftin gerdek gecesinde yaşadığı komik olaylar ve ortaya çıkan büyük sürpriz...
Oyunun başlangıcı benim için çok sıkıcı geçti nedense ki olayları anladıkça bu sıkıntının geçeceğini düşündüm. Ancak maalesef hikaye beni içine almadı bu sefer... 

Dekorlar ve dekorların değişimi, kostümler, oyunculuklar ( Özellikle Silence karakteri) beni etkiledi doğrusu. Ancak bir taraftan İngiltere nin karanlık çağları ve kadınlara yapılan haksızlıklar işlenmeye çalışılırken bir yandan şu Cumartesi günleri televizyonda gördüğüm  çocuk macera filmlerini hatırlattı bana kimi sahneler... 
Hristiyanlık, İngiltere, Lord, Prenses filan derken hiç bir yerinden tutunamadım hikayenin... Bir kadın hikayesi olmasına rağmen sonunun nereye gideceğini tahmin ettiğim bu oyunun ilk perdesini sabırsızlıkla bitirip ikinci perdeyi görmediğim ender oyunlardan biri oldu Sessizlik...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...