30 Haziran 2013

Bir Psikiyatristin Gizli Defteri* Gary Small - Gigi Vorgan

Bir Psikiyatrisin Gizli Defteri sanırım içinde psikoloji ve gizli kelimeleri geçtiği için herkesin merakını uyandıracak cinsten bir kitap ismi... E ben de az çok psikolojiye ya da daha doğrusu insanın karmaşıklığına merak duyduğumdan bu kitabı es geçemedim...
Kitap, bir psikiyatrisin kariyerine başlama döneminden olgunluk sürecine ilerlerken karşılaştığı vak'aları bölüm bölüm anlatan bir kitap. Kronolojik sırayla olayların anlatılması ve yazarın da daha az tecrübeli zamanlarına yaptığı öz eleştirileri hastaların dışında, doktorun kendi kariyeri açısından da olaylara bakmamızı sağlıyor. Bu yönden bu meslekte olanlara ya da olmak isteyenlere yararlı olacağını düşünüyorum... 
Beni daha çok ilgilendiren hastalar ve sorunlarını çözüm yolları kısmı ise tabi ki kitapta daha çok yer tutuyor. Gerçek hikayelerden alındığı kesin olsa da yazarın kitabın başında açıkladığı gibi gizlilik açısından hastaların mesleklerini, yaşlarını, isimlerini değiştirmesi rahatsız edici değil tabii ki, ancak birden fazla hastanın sorunlarını tek bir hastada birleştirmesi bana kitabın o "gerçek" hikayesinden uzaklaştırdığını düşündürdü...

Hikayelerin başında hastalar ve sorunları objektif bir gözle anlatılıp ayrıntılanıyor ve bu sorunların nasıl çözüleceğini merak ediyorsunuz ancak hikaye bir yerde bitiveriyor...Bir iki sorun dışında ben bu sorunların cevaplarını derinlemesine bulamadım. 
Tam düğüm noktasına geldiğinizde, üstünkörü bazı tespitlerde bulunularak terapilere devam edildiği ve iyileşme sürecine girildiği söyleniyor. Halbuki aynı sorunları yaşayan insanlara belki ufak ipuçları verilmesi faydalı olabilirdi diye düşünüyorum...
Ancak tabi ki kitabı okurken tıpkı kişiye özel çıkmazlar olduğu gibi onlara özel tedavi olacağını da düşünmeden edemedim. Bu nokta da yazarın psikolojik sorunlardan, çıkmazlardan kaçınılmaması, utanılmaması ve aslında kolay tedavi edilecek küçük sorunların insanların hayatlarını nasıl kabusa çevireceğine de sık sık şahit oluyorsunuz...
Psikolojik terimlerin, irdelemelerin herkesin anlayabileceği düzeyde bahsedildiği, ufak ufak hikayeler tadında okunabilecek , insanın kendine verdiği değeri tekrar gözden geçirmesine ön ayak olabilecek bir kitap... 
Ama çok şey beklememek gerekiyor. Çünkü yazarın kariyerindeki ilginç vak'aları derleyip toparladığı ve bunların üstesinden doktordan önce bir insan olarak nasıl geldiğini de net bir şekilde anlatan bir iç döküş aslında...Hastaları iyileştirme konusu ise biraz meslek sırrı:) 
Sevgiler

2 yorum:

  1. "bir psikoloğun seyir defteri" bu kitabı da tavsiye ederim, hastaları malzeme etmeden yazılmış, etik bir kitap...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hmm hiç duymamıştım. aslında artık bu tür kitaplar ilgimi çekmiyor:) yine de teşekkürler:)

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...