19 Eylül 2013

Evrenden Torpilim Var * Aykut Oğut

Aykut Oğut un yazdığı üç tane kitabı var. Bense en son okumam gereken kitapla başladım Oğut u tanımaya... O da şurada yazdığım Şu Egoları Şişirsek de mi Saklasak? isimli eşiyle birlikte yazdığı kitabı... Neden en son okumam gereken kitap derseniz, daha önceki kitaplarında gösterdiği yollardan giden insanların karşılaştıkları sorunlar ve bu sorunlara yanıt verilen bir kitaptı kendisi. Soru cevap şeklinde sürüp giden bu kitaptan anlayabildiğim kadarıyla yöntemleri anlamaya çalışsam da, konu ilgimi çektiği için ilk kitabı olan ve zamanında büyük ilgi görmüş olan Evrenden Torpilim Var ı okudum daha iyi anlamak için...

Kapağı ne kadar sıkıcı değil mi:) Bence kitabın ismi güzel olsa da kapak tasarımı bu kitabın içeriğine pek uymamış. Sanki iş dünyasıyla ilgili bir kitapmış izlenimi uyandırıyor insanda...

İşin aslı ise öyle değil. Aykut Oğut son derece akıcı ve günlük konuşma dilinde bir kitap yazmış... Çok kolay okunulup biten bir kitap ama aslında okunup bitince kişisel gelişiminizde herhangi bir değişiklik olmuyor. Her kişisel gelişim kitabında olduğu gibi belli yöntemleri uygulamak zorundasınız... 

Kişisel gelişim kitaplarında bilirsiniz hep bu tarz yöntemler anlatılır, yazılır, dikte edilir ancak ben şimdiye kadar " Şu kıtabı okudum hayatım değişti" diyen birini duymadım kendim de dahil. Ancak bu kitap biraz daha farklı...

Hayatında çeşitli zorluklar yaşayan ve ümitsizliğe kapılan Aykut Oğut en sonunda Darel isimli bir yaşam koçuyla (sanırım böyle isimlendiriliyor) tanışmış ve ondan öğrendiklerini kendi tecrübeleriyle birleştirerek, kendine göre uyarlayarak bir yol çizmiş. Bu yolu da kitabında paylaşıyor...

Peki nedir bu yol? Gülümse - Odaklan - Değiştir isimli yöntemle soruna eğiliyor ve evrenin bir enerji bütünü olduğunu düşünerek bizim enerjimizin de evreni etkilediğini belirtiyor. Böylece olumlu ya da olumsuz enerjilerimiz bize geri dönüyor diyebilirim kendi cümlelerimle... 

Bu hiç duymadığımız şeyler değil ancak yazar bir adım daha öteye giderek bir kaç sorunu ( kariyer, sağlıklı bir ilişki, kendine güven, para) bu yöntemle adım adım nasıl çözebileceğimizi somut örnekler, cümleler, düşünce şekilleri vererek anlatmaya çalışıyor. 
İyi tarafı her gün aynaya bakıp "Ben güzelim ben iyiyim güç bende vs" gibi saçmalıklar söylemenizi önermiyor. Sadece evrenin şu anki durumumuza şükredip, kendimize güvenerek, amaçlarımızın olmasına inanarak hareket ettiğimizde bize kesinkes istediklerimizi (ne kadar büyük hedefler olursa olsun) getireceğine inanıyor. Tabi ki her hedefi küçük adımlarla takip etmemizi de öneriyor...
Bence olumlu düşün, kendine güven ve hedefe odaklan durumlarını nasıl hayatımıza uyarlayabileceğimiz konusunda yol gösteriyor... Bu yönden uygulanabilir olduğunu düşünüyorum. Uygulandığında da en kötü ihtimal kişinin içindeki olduğu durumla mutlu kalabileceğini düşünüyorum. Zaten bütün kitaplarda söylenen bu değil midir? Kimse sizi sinirlendirmez, üzmez vs siz kendi düşüncelerinizle bu duruma girersiniz diye. Hah işte o da bu soyut cümleleri kendi hayatıyla nasıl somutlaştırdığını anlatıyor.

Amerika tarzı bir kişisel gelişim eğitimi aldığı için kitapta bazı şeyleri kendi yaşam tarzımla uyuşturamadığım yerler oldu. Yani kitabın tek eksi yönü oydu bana göre. Tanrı, dualar, kader, hayır vs tarzı şeylerin dışında bir gelişim sunuyor ki bence evren evren dediği ve bize bir şeyler gönderecek ya da göndermeyecek olan Allah... Her gün 5 dk lık bir şükretme egzersizi var ki yine ben bunu dinden, inançtan ayrı düşünemiyorum. Ama her inançtan herkese uygun bir kitap olduğu için herkesin kendine göre yorumlama ucunu açık bırakması da belki de artı bir özellik...

Bence şimdiye kadar söylenmemiş bir fikirle değil, denenmemiş yollarla geliyor yazar. The Secret kitabı yazarın sitesinde tavsiye ettikleri kitaplar listesinde ki ben o kitabı hiç sevmemiştim. Saçma sapan bir kitap gibi gelmişti ama çekirdek fikri o kitapla aynı olmasına rağmen izlenen yollar değişik olunca uygulanabilirlik şansı artıyor.

Dediğim gibi uygulanabilecek ve belki sonuçlar alınabilecek bir kitap kendisi. Okunmalı... Ancak hayatımı değiştirdi bir anda diyemem hiç bir kişisel gelişim kitabında demediğim gibi...
Sevgiler

2 yorum:

  1. Ben geçen sene okudum ve bitireceğim diye ömrümden ömür gitti.

    YanıtlaSil
  2. Aslında sıkıcı değil ama benim de biraz uzun sürdü bitirmem.

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...