19 Temmuz 2014

En Son O Gitti / Tiyatro

Ankara Devlet Tiyatrosu
2 Perde / 2 Saat
Yazan/ Yöneten: Ergun Uçucu
Konu: ‘En Son O Gitti’, daha doğmadan birbirlerine gönül vermiş iki aşığın destanı; Kiraz ile Mestan’ın. Şarkılı, türkülü, gülünçlü bir destan bu; masal tadında…

Çok eski devirlerde, Anadolu’nun güzel bir yöresinde, geleneksel Çorbacılar Gününde, devrin hükümdarı  tebdil-i kıyafet halkın içinde gezmekte. Acaba niye?  Gün doğumundan gün batımına geçen süre neler getirecek Kiraz ile Mestan’a ve dahi tüm yöreye?  Çorbacılar Günü hangi mevzulara gebe?  Oyun içinde oyun mu var yoksa bu işte?
Burada keselim kelamı da başlasın şenlik, görelim bakalım içinde daha nelee vaa neleee.Al gözüm seyreyle…" "


Her ne kadar tiyatro sezonu, yaz dönemine girildiği için kapanmış olsa da, oyunlar tekrar tekrar sahneye konulduğu için yazamadığım oyunları yazarak tiyatro severlere bir parça fikir vermeye devam edeceğim...
Bu oyunun fotoğraflarını, afişini görünce çok fazla bir ümidim yoktu. Hatta bol bağırış çağırışlı boş bir oyun olmasını bekliyordum:) 
Oyunu en ön sırada seyretme fırsatı yakalamama bile, belki oyundan kaçarım diye pek sevinememiştim:) Ancak oyun beni utandırdı...
Baştan itibaren eğlendirerek başlayan oyun, danslar şarkılarla ve hatta tavuk taklidi yapan oyuncularla dikkatimi oyun boyunca ayakta tuttu ve çok şirin ve keyifli bir oyun izlemenin mutluluğuyla oyundan çıktım...

Oyun bir köyde yaşayan birbirini delicesine seven bir çift etrafında dönüyor ama arka planda hükümdarın tebdil i kıyafet gezerek halkı ve şirin çiftimize sürprizler hazırlamasıyla devam ediyor.
Bu dürüst ve şirin çiftin maceralarını soylenildiği gibi masal tadında keyifle seyredeceğinize eminim... Oyunda usta oyuncular da oyunun gücünü azımsanmayacak kadar arttırıyor tabi ki... Ben de Ferhunde Hanımlar dan çok sevdiğim Sayın Şahap Sayılgan la bir iki laf edip fotoğraf çektirme şansını yakaladım:) 
Siz de denk gelirseniz yüzünüzde gülümseyle çıkacağınız bu tatlı oyunu kaçırmayın derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...