17 Ocak 2015

Bir Apaçi Masalı 3 - Gurbet Kuşu




Sayfa Sayısı: 226
Baskı Yılı: 2013
Yayınevi: Okuyan Us Yayınları



Vicdansız, sadakatsiz, eyvallahsız bir apaçi, ürkütücü bir sokak köpeği... Yine elleri ceplerinde, yine kafasında siyah bere, yine ayağında madenci botları... Yine hiç arkasına bakmadan, hatıralara saygı duymadan, yarınları düşünmeden yol alıyor Angutyus...

"Sığınacak bir liman arayan bendim, yolunu şaşırmış olan bendim. Aynada yüzüme baktım. Kaşımdaki kesikler, dudaklarımdaki yumruk izleri, kafamda bir sürü yarık, ellerimde ve kollarımda keskin yanık izleri, çenemde kırıklar..."

"Yere düşmüşüm, İngiltere'de ilk defa yere düşmüşüm, oysa bana öğretilen ilk ders, 'İngiltere'de yere düşmeyeceksin'di."

Gerçek hayattaki masalların o kadar da pirüpak olmadığını bize her defasında daha büyük harflerle gösteren Angutyus'un öyküsü, kaldığı yerden devam ediyor...

"Millet sevgilisinden mesaj bekler, ben Bir Apaçi Masalı 3'ün çıkmasını bekliyorum." 
-@Frhatak (Twitter)-


"angutyus reyiz helal olsun sana. kitap okumaktan nefret eden ben o kitabı 2 gecede bitirdim.. nasıl bir samimiyettir o yahu. 
-gazooz (İnci Sözlük) -

"Son derece sahici, son derece akıcı. Bazı kısımları yarsa da genel olarak bir hüzün kitabı aslında bu. Türkiye'ye özgü trajikomedi." 
-kedisininyumagi (Ekşi Sözlük)-




Bir Apaçi Masalı 1 ve 2 yi daha önce okuyup yorumlamıştım. Tık ve Tık. Bu da serinin üçüncü kitabı Gurbet Kuşu... İtiraf etmem gerekirse kitabı ilk çıktığı sıralarda alıp okudum. Ancak şimdi yazabiliyorum... Eğer dizüstü edebiyatına meraklıysanız ve hangisi iyi tam olarak bilemiyorsanız bu kitap işinizi görebilir. Elinize aldığınızda o gün bitirmeden rahat edemiyorsunuz. Angutyus'un dili her zamanki gibi bu kitapta da başarılı...

Ancak artık hayat hikayesinde yakın tarihlere yaklaştıkça sanıyorum ki eski kitaplarındaki objektiflikten biraz daha uzaklaşıyor ister istemez. Her durumda bir delikanlı, mertlik pozları bu kitapta serinin diğer kitaplarına göre fazla ve bence o içtenlik yerini egoya bırakmış durumda... Ama yine de bu seriden oldukça memnun kaldım diyebilirim. O yüzden son çıkan kitap Bir Apaçi Masalı 4 ü de yakında okuyup yorumlarım gibi duruyor :)
Sevgiler

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...