19 Şubat 2015

Banko * Henri Charriere

Öncelikle bu kitap Kelebek kitabının devamı... O yüzden onu okumadıysanız bu yazıyı hiç okumamanızı tavsiye ederek başlıyorum söyliyeceklerime... Hatta Kelebek yorumum için şuraya tıklayabilirsiniz.
Banko, nam-ı diğer Kelebek'in hapisten kurtulduktan sonraki hayat macerasını anlatan bir kitap. Evet Kelebek yazımda ıkına sıkıla bahsedemediğim üzere, Kelebek 13 yıl sonra bu zindanlardan kurtuluyor ama sonra ne yapıyor sorusunu bulmak için yazılmış Banko...
Çoğu yerde Banko'nun Kelebek kadar akıcı olmadığı yazılmışsa da ben daha çok beğendiğimi söyleyebilirim. Neden derseniz...
1- Birinci kitaptaki kadar kişi ve yer ismi yoğunluğu olmadığından kitaptan kopmadım
2- Kelebek'in bütün kişiliğini, hayatını, hayata bakış açısını bu kitapta öğreniyoruz. Yani birinci kitapta hapishaneden kaçmaya çalışan Kelebek'i görüyorsak bu kitapta çocukluğundan yaşlılığına Henri'yi tanıyoruz.
3- İlk kitapta onu kaçma yoluna sokan "intikam" motivasyonunun bu kitapta nerelere gittiğini çok samimi anlatımla anlıyoruz.
4- Kelebek kitabının nasıl ne zaman hangi şartlar altında yazıldığını da anlatıyor Charriere..
Hep ilk kitapta düşündüğüm evet bu adam kaçmaya çalışan bir mahkum ama daha fazlası macera düşkünü bir adam aynı zamanda duygusu bu kitapta perçinlenip, kendi ağzından "serüvenci" olmanın sevincini de okuyoruz.
Hayatla inanılmaz bir bağ kurmuş bu adamla uzun bir süre geceli gündüzlü haşır neşir olmanın sevincini yaşamaktan mutluyum. Okunur okutulur efendim...
Sevgiler

4 yorum:

  1. Kelebek'i okumadım ama filmini izledim. Devam kitabı olduğunu bilmiyordum. Bir ara ikisini de okuyacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de filmini izleyemedim. Kitaplarını tavsiye ederim:)

      Sil
  2. Kelebeği yıllar önce okumuştum. Hem ilginç bulup hem sinir olmuştum. Adam dünya üzerindeki genetik kodları kattı karıştırdı. Her gittiği yerde ayrı bir kadın! Bir Henri birde ibni battuta. Resmen iğrendim. Benim feminem yaklaşımlarım kitabın kötü olduğu anlamına gelmesin. Gayet gusel ve ilginç.

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...