18 Şubat 2015

Kelebek * Henri Charriere

Yıllar önce okumuştum Kelebek'i... Kitapla ilgili pek birşey hatırlamasam da kitabı kapattığımda "vay be" dediğimi hatırlıyorum:) Evet kitap büyük bir mücadelenin hikayesiydi hem de gerçek bir hayat hikayesi...
Yıllarca en çok sevdiğin kitaplar sorusunun cevabında mutlaka Kelebek yer almıştı benim için. Ancak hatırlayamadığım bir kitap için artık çok yorum yapamayacağımdan tekrar okumaya karar verdim. Bu sefer farklı bir yaşta farklı bir tecrübeyle...
Kitabın sonunu hatırlamam okurken çok akıcı gitmemesine sebep oldu benim için bu kez... Hadi artık sona ulaşsın duygusuyla okudum doğrusu. Ancak yine de hikayenin eşsizliği ve Fransa'daki adelet ve ıslah etme(!) aşamaları hakkındaki tespitler hala sağlam temellerde duruyordu...
Hikaye, gençliğinin baharında Fransa'da bir adamın işlemediği bir cinayet suçundan yargılanarak müebbet kürek mahkumu cezasını almasıyla başlıyor. Ne suçun ayrıntılarını ne de bu genç adamın önceki yaşamı hakkında bir bilgiye sahip olmadan hapishanedeki yaşamıyla hikaye başlıyor.
Hapishaneye düştüğü andan itibaren aklında tek bir şey var bu adamın..."Kaçmak"...

Bunun için de insanüstü bir mücadeleyle her an her dakika kaçmak için verdiği çabaları okuyorsunuz kitap boyunca... Tabi ki bir sürü gardiyan, mahkum, hapishaneler, hücre cezaları eşliğinde... Mahkumların ilginç hikayeleri de ara ara veriliyor ki kitabı zenginleştiren unsurlardan biri oluyor...
Kelebek lakabı Henri Cherriere'ye kelebek dövmesi yüzünden veriliyor ve tabi ki özgürlük mücadelesi yüzünden...
Herhangi birinin sağ çıkamayacağı durumlardan (hücre cezaları vs) hırsı ve inancı sayesinde sağlıklı ve dinç bir adam olarak çıkmayı başarıyor hep...Mahkumlar tarafından da sevilen ve sayılan bir adam hem de... Bu motivasyonun en büyük sebebi de kendini bu cezaya sürükleyen savcı ve diğer kişilerden intikam alma isteği... Bu onu hep ayakta tutan inanç...
Hani şu olumlu düşün olumlu olsun öğretileri vardır ya... İşte Kelebek onun gerçek hayattaki karşılığı aslında... Her durumda asla başarısızlığı kabul etmemenin dersini satır satır veriyor kendisi...
Kitaptaki isimler, yerler bazen kafa karıştırıyor ve hatırlamakta zorlandığımı itiraf etmeliyim. Görece küçük ve sık yazıları da sizi kitaptan yer yer uzaklaştırabilir ancak ara vermeden devam edildiğinde tadı çıkıyor...
Hala sevdiğim kitaplardan kendisi evet ama en sevdiğim kitaplar artık baya değişmiş onu anladım:)
Sevgiler

2 yorum:

  1. Çok merak ettiğim kitaplardan biriydi,daha da merak etmeye başladım :))

    YanıtlaSil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...