26 Nisan 2016

İzmir Kitap Fuarı İzlenimlerim ve Kitap Alışverişim

Yemeyip içmeyip kitaplara para yatırmaktan acayip zevk aldığımı söylemiş miydim? E durum böyle olunca elimde onlarca okumadığım kitap birikmesi kaçınılmaz oluyor. Bu sebeple bu sene İzmir Kitap Fuarı'na gitmeyi de düşünmüyordum. Geçen sene aldıklarımı daha bitirememiştim çünkü. Ancak işten güçten çok sıkıldığım bir zamanda en çok zevk aldığım şeylerden biri için yolculuk yapma düşüncesi eşimin de desteğiyle daha sıcak gelmeye başladı. Ben de gitmeden daha önce liste yapmış olduğum kitapların yanına internet fiyatlarını yazarak bilinçli bir tüketici olarak gitme hazırlıklarımı yaptım. Çünkü geçen seferki gibi tüm yayınevlerine bakmak yerine sadece istediğim kitapların yayınevlerine bakıp fiyat karşılaştırması yaparak almak istedim.
Fuarın son gününde saat 1 gibi fuara ulaştım ama kesinlikle geçen seneden daha kalabalık olduğunu söyleyebilirim. Geçen yıl da en son gün gitmiştim o yüzden karşılaştırma yapabiliyorum. Hemen yayın evlerini dolaraşak birazdan göstereceğim kitapları aldım. Saat 3 te işim bitmişti. Ha tabi bu ara Youtube'dan tanıdığım Onur, Eren, Ecmel, Nihan'ı da gördüm. Onur la zaten bir tanışıklığımız olduğundan bir kaç laf ettim, Ecmel'le de selamlaştık. Nihan çok yorgun göründüğünden, Eren'de başındaki kalabalığa kitaplar hakkında bilgi verdiğinden konuşamadık. Ama kitaplar hakkında video çeken bu insanların standlarda bulunması bence yayınevlerinin yaptığı en zekice iş, hem onları izlediğimiz için arkadaşımız gibi hissediyor ve kitap tavsiyelerine güveniyoruz, hem de bazı yayıncıların standlarındaki arkadaşlar gibi kitaplarından haberdar olmama durumunu onlarda görmüyoruz. Umarım kitap kanalları gün geçtikçe artar.
Neyse efendim yayınevlerinin bulunduğu alanı bitirdikten sonra sahaflar bölümüne geçtim ve çok fazla olmasa da sahaflara bakma fırsatı yakaladım. Sahafların eski kitap kokusu ve hiç beklenmeyen şeyleri bulabilmeniz çok büyülü geliyor bana... Oradan kitaplar haricinde burada göstermeyeceğim Christina Aguilera'nın eski bir cd sini de 5 TL'ye aldım. Şimdi gelelim neler aldığıma...

MARTI YAYINLARI
Martı Yayınları ciltli kitapları 15 TL'den ciltsizleri 10 TL'den satıyordu. Ben de hiç Tess okumadığım için bu serisini almak istedim. Serinin 2. kitabı Çırak ve 3. kitabı Günahkar la birlikte merak ettiğim Şeytanın Stajyeri'ni aldım. Ama Şeytanın Stajyeri'nden çok da ümitli değilim açıkçası.


DOĞAN KİTAP
Yukarıdaki serinin ilk kitabı da Doğan Kitap'tan çıktığından mecbur oradan da bir kitap almak zorunda kaldım. Zorunda kaldım diyorum çünkü acayip asık suratlılardı. Neyse Tess'den bu 3 kitabı okuduktan sonra neden yazara bayıldıklarını anlıyacağım diye ümit ediyorum.

APRIL
April'in kapakları muhteşem değil mi ya. Neyse efendim standa gidip Mezbaha 5'i sordum ve oradaki bayan kalmadığını söyledi. Ben de tecrübeli olduğumdan standta gezip farklı bir görevliye sordum ve o bana yazarın tüm kitaplarını söyleyerek Kedi Beşiği'ni ve hatta yazarın setini önerdi. Yazarla ilk tanışma kitabı olarak Mezbaha 5'te karar kıldım. Kitaplar o kadar güzeldi ki başka ne alsam diye bakınırken bir ara merak edip hakkında biraz araştırma yapıp merak ettiğim Nihat Genç'in bu kitabını aldım. Fiyatlar kitapyurdu fiyatları gibiydi. Daha fazla değil.

GO KİTAP

Çok sevdiğim kitap videoları çeken Ömer Anlatan'ın tavsiyesiyle bu kitabı almak istedim. Go kitapta bütün kitaplar 12 TL idi. Valla ne güzelmiş dedim seç beğen al:) Yanında da görüldüğü üzere bir dolu küçük hediyeler verdiler.

İLETİŞİM

Bu üç yazar benim Türk Edebiyatı'nda keşfetmek istediğim yeni yazarlardandı. Okuma listemde olan kitaplardı. Bunları da kitapyurdu fiyatlarıyla aynı fiyata aldım. Yalnız bir ayraç konulmaz mı yahu:)

METİS
İşte alışverişimin babaları Yüzüklerin Efendisi serisi üzerinde görüldüğü üzere 65 TL. Tek cilt halini okumakta zorlanacağım için almadım bunu tercih ettim. Diğeri de Eren'in önerdiği Sandık Lekesi. Bu da tanışmak istediğim bir yazarın kitabıydı.

İTHAKİ

Yüzüklerin Efendisi'nin ilk cildini çok önce okumuştum ancak unuttum tamamen. Oyüzden seriyi okumaya başlamadan önce bu kitapları okumaya karar verdim. Bunlar ise Yüzüklerin Efendisi hariç diğer Tolkien kitapları gibi İthaki'den çıkıyor.

SEL
Sel yayıncılık benim için çok özel. Yayınladıkları kitap kapakları şu başlığındaki dipnot işareti bile bana çok ince geliyor. Aylar önce Sevilen'i almak istemiş ve baskısını bir türlü bulamamıştım gönül bağımın olduğu bu yayınevi Sevilen'i basmaya karar verince koşa koşa aldım tabi ki. Netteki fiyatından daha ucuzdu. 17.5 TL Netteki fiyat derken bütün fiyatları kitapyurduyla karşılaştırdım tabi daha ucuzu vardır muhakkak.

ÇİZGİ DÜŞLER
Çizgi roman standlarını görüp bişiler almamak imkansız. Ben de geçen yıl Son Erkek serisinin ilk kitabını alıp denemek istedim. Çok şahane diyemem ancak severek okuduğumdan seriyi tamamlamak istedim. 3.4.5. ciltlerini 17 TL'den aldım yani baya indirim yapıyorlar fuarlarda çizgi roman yayınevleri. Bir de Injustice serisini önerdi bana ancak ben pek süper kahraman tarzı değilim deyince bana Güngezgini'ni öve öve bitiremedi ben de seri olmadığını öğrenince hemen aldım. Bakalım dediği kadar var mı?

Sahaflara geçmeden önce oğlum için bir kaç kitap almadan olmazdı. Çünkü bir erkek çocuk olarak kitapkurdu olmasını beklemesem de kitap okuma alışkanlığı edinmesi için elimden geleni yapmak istiyorum. O da bunları beğendi.






VE SAHAFLAR
İnstagram dan takip ettiğim gezginsahaf ı özellikle bulup gittim. Bu kitap ayraçları çok hoşuma gitti. Neden bu kadar çok aldım peki? Şöyle ki: 5 tane almak istemiştim tanesi 1 TL imiş çünkü. 5 tane alana 1 bedavaymış neyse 6 tane aldıktan sonra gezgin sahaf ın sahibiyle tanışıp biraz sohbet ettik. O da bana 2 tane daha hediye etti:) Çok hoş değiller mi :)

Yukarıda bahsetttiğim gibi 3 cildi almıştım. Ama sahafın birinde bunları da 10 TL'ye bulunca seriyi tamamlamış oldum. Mutluyum:)

Elif Şafak'ın tüm kitaplarını tamamlamak içindi tüm bu sahaf gezimin esas amacı aslında ben de bende olmayan yazarın  bu 4 kitabını 45 TL'ye aldım.

 Roald Dahl'a bayıldığım için bir de İngilizcesini almak istedim. The Great Gatsby ise tamamen cildinin güzelliğiyle gözüme çarpan yine bir İngilizce kitap. Bunları da sahaftan aldım.

Ve tüm aldıklarım bunlardı. Beni çok mutlu eden bir alışveriş oldu. Fiyatlarını hatırladığım kadarıyla yazmaya çalıştım belki diğer TUYAP kitap fuarlarında bir fikir verir diye. Fuarın en ilgi çekici standı tabi ki Pegasus'tu o muhteşem ciltleriyle....Ancak kitapyurdu fiyatlarıyla fuar fiyatları arasında en az 3-4 TL fiyat farkı olduğundan taşımak manasız geldiğinden Pegasus'tan hiçbişi almadım. YKY, Türkiye İş Bankası Yayınları da yine indirimde coşturmayan yayıncılardı . Ephesus, Artemis gibi yayıncılara hiç uğramadım artık hep aynı tarz kitaplar çıkarmaya başlamışlar sanırım. İlgimi pek çekmedi.
Fuarın en hoş taraflarından biri de alınıp unutulmuş kitapları, kayıp çocukları, unutulan para üstlerini  filan yaratıcı şekilde anons eden bayandı. Gerçekten yumuşak ve masalsı sesiyle esprili bir şekilde tüm anonsları dikkat çeken bir şekilde yaptı. Takdire şayan...
Siz gittiniz mi fuara? Neler aldınız? Aldıklarım ya da farklı kitaplar hakkında  yorumlarınızı bekliyorum.
Sevgiler

4 yorum:

  1. izmir kitap fuarı bu sene gerçekten çok kalabalıktı ... senin için kitap alışverişi baya verimli geçmiş şimdiden iyi okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gün geçtikçe kitaplara ilgi artıyor sanırım. Teşekkür ederim:)

      Sil
  2. Ben Kocaeli kitap fuarını bekliyorum. Benim için aydınlatıcı bir yazı olmuş, teşekkürler:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Size de iyi alışverişler iyi okumalar o zaman:)

      Sil

Her türlü soru, eleştiri, isteğinizi, görüşünüzü lütfen hakaret içermeyen cümlelerle yazın. Seve seve hepsine cevap veriyorum...